Márciusi osztályprogramok 2025
Pénz7 témahét
Márciusban 13-án iskolánk alsó tagozatos diákjai számára is megrendezésre került a PÉNZ7 témahét. A 2024 – 2025-ös tanévben 11. alkalommal került megrendezésre a PÉNZ7 pénzügyi és vállalkozói témahét.
Tananyagaiban izgalmas új témák várták a diákokat, mint Kiberbiztonsági téma: Digitális lábnyom – Digitális pénztárca, Pénzügyi ismeretek: Okosan a befektetésekről, valamint Vállalkozói kompetenciák: Gondolkozz és vállalkozz!
Ezen a napon, a tanulók ismeretanyagának bővítése érdekében külsős szakemberek érkeztek hozzánk. A 2 tanító néni a Pénzmúzeum Bőröndmúzeum – Utazás a pénz körül programját tette elérhetővé diákjaink számára.
Összességében egy sikeres, vidám, játékos délelőttöt töltöttünk el a pénz világában.
Varró Vivien
Iskolánk felső tagozata az idei tanévben is csatlakozott az országos témahét programjaihoz.
A tanulók pénzügyi és vállalkozói témákban gyarapították ismereteiket. A tanítási órákon kisfilmeket néztek a pénzről, családi költségvetésről, befektetésekről és vállalkozás létrehozásáról illetve működtetéséről. A matematika órákon elsősorban a témákhoz kapcsolódó feladatokat oldottak meg egyéni és csoport munkában.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is önkéntes segítette munkánkat, aki interaktív foglalkozás keretében osztotta meg velünk tudását. Ezáltal bepillantást nyertünk a vállalkozás indításának lépéseiről és működtetésének részleteiről.
A projekt hét végén minden osztály plakátot készített a számára megadott témában. Tanulóink ismét megmutatták kreativitásukat, nagyon értékes munkákat készítettek.
A témahét lezárásaként csoportos vetélkedőt szerveztünk, melynek keretében diákjaink összemérték tudásukat.
A hét folyamán jó hangulatban gyarapítottuk ismereteinket. Vér Márta
1.a
Márciusban sajnos még mindig sok hiányzónk volt az osztályban, ezért a közös osztályprogramot hétről hétre el kellett halasztanunk. Amikor lehetőségünk adódott rá, elmentünk a templomkert melletti domboldalhoz, ahol nagyot fogócskáztunk, játszottunk. Ebben a hónapban tartottuk a Pénz7 témahetet, melynek alkalmával játékos foglalkozást tartottak nekünk. Sokat beszélgettünk a zsebpénzről, a spórolásról, a különböző bankjegyekről, érmékről és fizetőeszközökről.
Ünneplőbe öltözve a tanórákon is megemlékeztünk az 1848-49-es forradalom eseményeiről és annak hőseiről.
Március 21-én – ugyan kevesen voltunk az osztályban, a Víz világnapja alkalmából kékbe öltöztünk, és sokat beszélgettük a víz szerepéről, fontosságáról.
A böjti időszakban figyeltünk arra, hogy bulit már ne szervezzük, de mégis olyan programot találjunk ki, amiben mindenki jól tudja érezni magát. Ezért március utolsó tanítási napján, 28-án kókuszgolyó készítéssel egybekötött játékdélutánt tartottunk az iskolában. A programunk célja, hogy erősítsük az osztályközösséget és fejlesszük a gyerekek együttműködési készségét. A kókuszgolyó elkészítését követően jóízűen elfogyasztottuk azt, majd a jó időnek hála az udvaron játszottunk.
Varró Vivien
1.b
Márciusi hónapot egy napsütéses tavaszi sétával kezdtük. Ellátogattunk a templom kertjébe, itt jókat szaladgáltak, fogócskáztak, játszottak a gyerekek. Lehetőségünk adódott, hogy a Pénzmúzemtól ellátogassanak hozzánk, ahol mesés feladatokkal vezették be a gyerekeket a pénz világába. A hónapot egy Activity partival zártuk. Sokat nevetgéltünk a feladványokon és ismételten jól éreztük magunkat.
Doktorcsik Tünde
2.a
Március 26- án a Budapesti Bábszínházban jártunk. A Hamupipőke című előadást néztük meg. A darab érdekes, különleges feldolgozásban mutatta be a gyerekeknek az ismert mesét. Mindenkinek nagyon tetszett az árnyjátékokkal színesített mesedarab.
2.b
A Sió által szervezett „ Óvd a méheket, és ültess virágot!”környezettudatos program keretében osztályunk részt vett egy virágmag ültetési akcióban. A program célja az volt, hogy a gyerekek megismerkedjenek a növényültetés folyamatával, felelősséget vállaljanak a természetért, és közösen szépítsék környezetüket. Az esemény előtt beszélgettünk a virágok, a méhek fontosságáról, és a helyes ültetési technikáról. Az ültetést kis csoportokban végezték a gyerekek, ügyesen használva a kapott eszközöket. Most izgatottan várják, hogy mikor fognak kikelni az elültetett magok.
Az osztály a Pénz7 programsorozat keretében részt vett egy élményalapú foglalkozáson, melyet a Bőröndmúzeum dolgozói tartottak számunkra. A program során a diákok játékos formában ismerkedhettek meg a takarékosság fontosságával, valamint a tudatos pénzkezelés alapjaival. A foglalkozás interaktív volt, a gyerekek aktívan bekapcsolódtak a beszélgetésbe, kérdeztek, és saját élményeiket is megosztották. Összességében a foglalkozás tartalmas, szórakoztató és tanulságos volt, hozzájárult a pénzügyi ismeretek bővítéséhez, és élményt nyújtott az osztálynak.
Sótiné Laczkó Gabriella
3.a
A 3.a márciusi osztályprogramja kókuszgolyó készítés volt. A gyerekek csoportokba rendeződtek, és az alpanyagok kiosztása után megkezdődhetett a kókuszgolyó összegyúrása. Ebben a "gyurmázós" műveletben mindenki nagy élvezettel vett részt. Majd a golyók megformázása, kókuszreszelékbe forgatása következett. Lázas munka folyt, de a tálcákon lassan szaporodtak a golyóbisok, mivel a gyártással párhuzamosan folyt a kóstolás is. Végül mindenki jóllakottan takarított el maga után és elégedetten vitte haza a megmaradt édességet.
Bán Katalin
4. évfolyam
Eljött ismét március 15-e, a magyar forradalom és szabadságharc emléknapja.
Mi, negyedikesek különösen vártuk, mert méltó műsorral készültünk a községi ünneplésre. A 4.a és a 4.c osztály közösen állt színpadra. A versek mellett nagyon szerettünk a nemzetiszín szalagokkal táncolni, de a szabadságharc toborzója és a fiúk tánca összehozott bennünket.
Sok időt töltöttünk a próbákkal, de megérte! A szombati előadás előtt nagy izgalommal gyülekeztünk, és tűztük magunkra kokárdáinkat. Elrendeztük a kellékeket és megkezdődött a műsor. A sportcsarnokba sok vendég jött el. A kezdeti izgalom gyorsan elmúlt és kissé megnyugodva adtuk elő produkciónkat. Közönségünk hosszú tapssal jutalmazta felkészülésünket, aminek nagyon örültünk. Sajnos az esős idő miatt a fáklyás felvonulás elmaradt, de így is szép délutánt töltöttünk el együtt.
Felkészítő pedagógusaink Tusor Erzsébet és Balázs Zsuzsanna voltak
5.a
Március 28-án, pénteken egy sportos délután tartottuk a sportcsarnokban, ahol a mozgásé volt a főszerep. Úgy gondoltam, mivel március 24-én indult a millió lépés tavaszi kihívás programja, akkor növeljük mi is így egy kicsit a lépésszámokat különböző játékokkal. Volt itt labdarúgás, kézilabda, floorball, joker kidobó, fogójátékok, kosárlabda akadálypálya és minden egyéb, amit csak a gyerekek játszani szerettek volna. A hangsúly az önfeledt örömteli mozgáson volt. Szerintem a kitűzött célt sikerült megvalósítani, ami a fotókon és az arcukon látni lehetett. 21 főből 17-en vettek részt rajta, a 4 hiányzó diák betegség miatt maradt távol.
A diákok fáradtan, élményekkel gazdagabban és mosolygósan térhettek haza. Bugyi Gábor
5.b és 5.c osztály
A márciusi osztályprogramunkat ismét az 5. c osztállyal közösen valósítottuk meg. Kreatív délutánt szerveztünk a gyerekeknek az iskolában. A két osztály csoportokba rendeződve ügyeskedhetett. Színezetek, nyírtak, ragasztottak, gyönyörű tavaszi dekorációkat készítettek, majd a szülők által beküldött finomságokból falatozhattak.
A dekorációk elkészítése után együtt játszottunk, zenét hallgattunk. Néhányan még táncoltak is! Jó volt látni, hogy a két osztály milyen jól érzi magát együtt. Máskor is örömmel szervezünk számunkra közös programot.
Juhászné Nyevelka Andrea, Palyagáné Keczöl Anita
6.b
Március 28-én, pénteken játékdélutánt tartottunk. Közös pizzázással kezdtünk majd a fiúk közül néhányan pókereztek, az osztály többi tanulója activity játékba kezdett. Később mindannyian activityztünk. Nagyon jó hangulatban telt a délután, sokat nevettünk miközben kreatívan próbáltuk elmutogatni, lerajzolni illetve körülírni a könnyebb és nehezebb feladványokat. Nagyon szeretünk együtt játszani, mókázni és kacagni.
Vér Márta
8.a
A 8.a osztály március 18-án délután közös főzést tartott az iskola konyhájában. Előzetes feladatként fiúk és lányok eldöntötték mit szeretnének főzni, megbeszélték a receptet és összeírták a hozzávalókat. A lányok csokis browniet, a fiúk tócsnit készítettek. A lányok azért választották ezt a receptet, mert a brownie valamelyik változatát mindannyian elkészítették már korábban. A fiúk pedig egyik főzésben jártasabb társukra hagyatkoztak, aki édesanyjától tanulta és több alkalommal gyakorolta a recept elkészítését. Tanítás után összegyűltünk a konyhában, fiúk és lányok elfoglalták munkaterületüket és alapos kézmosás után hozzáláttak a főzéshez. Mindkét csapat úgy osztotta be a feladatokat, hogy a munkához mindenki hozzáférjen, így a sok szorgos kéz hamar kész elve alapján gyorsan összeálltak a hozzávalók. A konyhát finom illatok kezdték belengni, nagyon nehezen tudtuk megállni, hogy ne kóstoljunk bele egy-két már kisült finomságba. A kóstolás kísértését megpróbáltuk elhessegetni azzal, hogy lefoglaltuk magunkat a rendrakással. Mikor pedig minden kisült, jóízűen nekiláttunk a falatozásnak. A fiúk a tócsnihoz kétféle mártogatóst is kínáltak: petrezselymeset és fokhagymásat. A finomságok pillanatok alatt eltűntek a tányérokról. Megállapítottuk, hogy az osztály nagyon hatékonyan tudott együtt dolgozni és ha dupla adagot készítettünk volna mindenből, abból sem maradt volna egy morzsa sem. A délután alatt kellemesen elfáradtunk, de nagyon jól éreztük magunkat együtt.
Laczkó Andrea
Márciusi osztályprogramok 2025
Kedves látogató!
További képeket a kókai iskoláról, az iskola életével kapcsolatban a galériában találhat az alábbi linkre kattintva.