Januári osztályprogramok 2025

1.a

2025 első hónapja nagyon gyorsan eltelt. Észre sem vettük, és már el is érkezett a hónap utolsó hete. Szerencsére volt lehetőségünk ismét hógolyózni egy kicsit. A hónap végén, a sikeres félévi bizonyítványokat egy közös társasjáték délutánnal ünnepeltük meg. Ezen a délutánon sokat nasiztunk, játszottunk, beszélgettünk, viccelődtünk és táncoltunk.

Varró Vivien

1.b

Az idei év első hónapjában volt egy kis havazás, és ismét volt lehetőségünk arra, hogy tudjunk egy kicsit hógolyózni. A gyerekek nagyon élvezték a nem mindennapi csapadékot. A hónap végén egy közös társasjáték partit szerveztünk az osztállyal. Ezen a délutánon mindenki behozhatta a kedvenc társasjátékát, és együtt játszottunk ezekkel. A szülők nassolnivalót és üdítő küldtek be a gyerekekkel, melyeket közben elfogyasztottunk. Jókat beszélgettünk és sokat nevettünk. Megint nagyon jó programokat tudhatunk magunk mögött. 

Doktorcsik Tünde

2.a

Január utolsó napján, péntek délután, jó hangulatú 2 órát  töltöttek együtt a 2.a osztály tanulói és szüleik. A délután során különféle társasjátékban mérkőzhettek meg egymással a jelenlévők. Teázgatás, beszélgetés, játék mellett gyorsan eltelt a két óra. Igazán jól érezte magát mindenki.

Hangodi Mária

2.b

Vízkereszt napi tanteremszentelés

Vízkereszt ünnepéhez kapcsolódóan osztályunkba meghívtuk Kozsuch Zsolt atyát, aki megszentelte osztálytermünket.

A szertartás során a diákok megismerkedhettek a Vízkereszt jelentőségével, amely Jézus megkeresztelkedésének és a háromkirályok látogatásának emlékére szolgál. Közösen elmondtuk József Attila: Betlehemi királyok című versét, mely ehhez az ünnephez kapcsolódik.  A tanterem megszentelésekor az atya rövid áldást mondott, majd szentelt vízzel hintette meg a termet, miközben a diákok csendben, áhítattal figyelték a szertartást. Az esemény különleges pillanata volt, amikor a hagyományoknak megfelelően az ajtóra felkerült a felirat: 20+C+M+B+25. A diákok számára ez az esemény lehetőséget adott arra, hogy megismerkedjenek az egyházi szokásokkal, és közösségi élményként is megéljék a tanterem megáldását.

A program meghitt, bensőséges élményt nyújtott mindannyiunk számára, és hozzájárult ahhoz, hogy az új évet tiszta lélekkel és megújult hittel kezdjük.

Könyvtárlátogatás a Magyar Kultúra napján

A Magyar Kultúra Napja alkalmából a 2. b osztályos tanulókkal ellátogattunk a községi könyvtárba, ahol izgalmas és tanulságos programon vettünk részt.

A látogatás célja az volt, hogy a gyerekek közelebbről megismerkedjenek a könyvtár világával, a könyvek sokszínűségével. Az esemény elején a könyvtáros rövid előadást tartott arról, miért fontos a Magyar kultúra Napja, és hogyan kapcsolódik a Himnusz születéséhez. Ezután egy interaktív mesefoglalkozáson vettünk részt, ahol a gyerekek magyar népmeséket hallgathattak. A program során a diákok megismerkedtek a könyvtár használatának alapjaival, megtanulták, hogyan kereshetnek könyveket. A foglalkozás végén egy rövid vetélkedőt tartottunk a hallott mesékkel kapcsolatban, amelyet a gyerekek nagy lelkesedéssel oldottak meg.

A látogatás sikeres volt, a diákok érdeklődve vettek részt a programon, sok hasznos ismeretet szereztek. Reméljük, hogy ez az élmény tovább erősíti bennük az olvasás szeretetét.

                                                                                                               Sótiné Laczkó Gabriella

3.a

Félévzáró pizza-parti

Január utolsó péntekén újra összegyűltünk, hogy elbúcsúztassuk ezt a félévet. Megbeszéltük az I. félév eredményeit. A 2025-ös év első hónapja nagy változást hozott a 3. a életében. Megérkezett az új tanító néni. Ezen az összejövetelen mindketten jelen voltunk (Kati néni, Éva néni) Közösen játszottunk, énekeltünk. A nap megkoronázása természetesen a pizzák elfogyasztása volt. Ezen a napon mindenki jóllakottan tért haza.

3.b

Az időjárás nem kedvezett a téli programoknak. Ám végre újra kisütött a nap és mi kiszabadultunk! Elmentünk szaladgálni, focizni a Pincesorra!

4.a

„Jó szóval oktasd, játszani is engedd.”

A félévzáró felmérések után alig vártuk a következő osztályprogramot. A séta még esőben sem maradhatott el, bár módosítanunk kellett eredeti útitervünkön. Ezután kézműveskedéssel folytattuk a napot, majd előkerültek a társas- és logikai játékaink és kártyagyűjteményeink is, amit a fiúk lelkesen csereberéltek. A játék mellett vidám beszélgetéssel töltöttük az időt.

Balázs Zsuzsanna

5.a

Januárban a változatos időjárási körülmények miatt a korcsolyázás, helyett moziba látogattunk el az osztállyal. A 21 fős osztálylétszámból 18-an tudtak eljönni, 2 diáknak sportos még egy diáknak családi elfoglaltsága volt. Kísérő pedagógusnak Varró Vivient kértem fel, aki örömmel mondott igent.


Egy szombati napon a 07:48-as volánbusszal mentünk ki a sülysápi vasútállomásra, majd onnan, a 08:26-os vonattal a Keleti pályaudvarig, ezután csak be kellett sétálni az Aréna plázába. A 10:00 kezdésű Hogyan tudnék élni nélküled? című előadást tekintettünk meg. A diákok végig fegyelmezetten és kulturáltan viselkedtek a moziban és a közlekedés alatt. A film megtekintése után lehetőség volt a Mc Donald’s-ba is vásárolniuk, és ott is bebizonyították, hogy egy értelmes, okos társaság, akikkel el lehet menni nyugodtan bárhová. A 13:15-ös vonattal pedig elindultunk haza, amivel legkésőbb 14:30-ra már mindenki otthon volt. A gyerekek végig nagyon jól érezték magukat és az előadás is tetszett nekik.                                                                          Bugyi Gábor

5.b

2025 januárjában, egy hideg téli napon az osztályteremben töltöttük a délutánt. Pizzáztunk, filmet néztünk, beszélgettünk, játszottunk. 

A szülői csoportban tájékoztattam a szülőket a programról, és a szülők még üdítőt, édességet is küldtek a gyerekeknek.  Már előző napon megbeszéltük, milyen pizzákat kérnek a gyerekek, így ezeket előre megrendeltem az egyik helyi pizzériából.

A gyerekekkel közösen választottuk ki a megnézendő filmet is. Egy természettudományos, ismeretterjesztő filmre esett a választásunk. A film végén átbeszéltük a látottakat, majd játszottunk. Jól érezték magukat a gyerekek, kérték, hogy máskor is csináljunk hasonló programot.

Palyagáné Keczöl Anita

5.c

Január 24-én az 5.c osztállyal játékdélutánt tartottunk az osztályteremben. A gyerekek társasjátékokat, kártyát és egyéb játékokat hoztak. A szülők támogattak minket házi süteménnyel, édességekkel és üdítővel, amit ezúton is szeretnék megköszönni. Pizzát is rendeltünk, ezzel jól megalapoztuk a hangulatos játékdélutánunkat. Azt tapasztaltam, hogy a gyerekek szívesen esznek együtt és a játékban is keresik egymás társaságát. Ez az időtöltés jó hangulatban, vidáman telt. A diákok a játék mellett sokat beszélgettek egymással. Biztosan máskor is fogunk ilyen tartalmas délutánt szervezni.

Juhászné Nyevelka Andrea

7.a

Januári osztályprogramunkat a sok beteg osztálytársunk miatt elhalasztottuk februárra.

Február 7-én, pénteken iskola után busszal és vonattal Budapestre utaztunk. (Zöld út!) Úti célunk a Cinema City Aréna, közösen választott filmünk pedig a Hogyan tudnék élni nélküled? című magyar musical volt.

A jó zene, a slágerek, a romantikus alaptörténet és a 90-es évekbe tett időutazás miatt a film nagyon jó választásnak bizonyult. Jól szórakoztunk, sokat nevettünk! A film után volt egy kis szabadidőnk: megvacsoráztunk és nézelődtünk a bevásárlóközpontban, majd élményekkel telve indultunk haza.   

A 7.a zoomolt a jövőre

Az osztályunk részt vett az OTP Fáy András Alapítvány által meghirdetett „ZOOMolj a jövődre!” versenyen.  (A sorsoláson sajnos nem nyertünk, de hasznos tudással gazdagodtunk!)

A program során két interaktív online foglalkozás keretében bővítettük pénzügyi ismereteinket.

Az első félévben, október 21- én a digitális veszélyekkel, pénzügyi ragadozókkal ismerkedtünk. Az előadó bemutatta a pénzügyi visszaélések különböző formáit, rávilágított az e-mailes csalások, bankkártya visszaélések, az online vásárlás során történő csalások intő jeleire illetve a kivédés eszközeire. A foglalkozás vezetője érdekes példákkal és elgondolkodtató feladatokkal tartotta fenn a figyelmünket.

A második előadásra január 22-én került sor. Ekkor a pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem volt a téma. Tisztáztuk, hogy mik a tudatos vásárló ismérvei, mi a fogyasztóvédelem jelentősége, illetve azt, hogy miben különbözik egymástól a jótállás és a szavatosság. Az oktatáshoz számos interaktív elem kapcsolódott, amelyek elősegítették meglévő ismereteink bővítését, mélyítését

A 7.a zoomolt a jövőre

Az osztályunk részt vett az OTP Fáy András Alapítvány által meghirdetett „ZOOMolj a jövődre!” versenyen.  (A sorsoláson sajnos nem nyertünk, de hasznos tudással gazdagodtunk!)

A program során két interaktív online foglalkozás keretében bővítettük pénzügyi ismereteinket.

Az első félévben, október 21- én a digitális veszélyekkel, pénzügyi ragadozókkal ismerkedtünk. Az előadó bemutatta a pénzügyi visszaélések különböző formáit, rávilágított az e-mailes csalások, bankkártya visszaélések, az online vásárlás során történő csalások intő jeleire illetve a kivédés eszközeire. A foglalkozás vezetője érdekes példákkal és elgondolkodtató feladatokkal tartotta fenn a figyelmünket.

A második előadásra január 22-én került sor. Ekkor a pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem volt a téma. Tisztáztuk, hogy mik a tudatos vásárló ismérvei, mi a fogyasztóvédelem jelentősége, illetve azt, hogy miben különbözik egymástól a jótállás és a szavatosság. Az oktatáshoz számos interaktív elem kapcsolódott, amelyek elősegítették meglévő ismereteink bővítését, mélyítését és az élményszerű tanulást.

                                              Tóthné Balázs Edit

8.a

Január 31-én pénteken, tanítás után indultunk Budapestre, az Aréna Plázába, hogy megtekintsük a Futni mentem című filmet. A programon 11 tanuló és 2 fő kísérő vett részt. A filmet az osztály közösen választotta ki. A film nagyon szórakoztató és egyben tanulságos is volt. A következő osztályfőnöki órán mindenki megosztotta véleményét arról, hogy számára mi volt a történet mondanivalója. Többen is arról beszéltek, ők hogyan álltak egy nehezebb feladat, megmérettetés elé, hogyan készültek fel rá, volt-e elegendő kitartásuk a cél eléréséhez vagy milyen esemény volt az életükben, ami a családjuk részéről komolyabb összefogást igényelt. Az osztály jól érezte magát a programon, a résztvevők értékes gondolatokkal lettek gazdagabbak.

Laczkó Andrea

Januári osztályprogramok 2025

Kedves látogató!

További képeket a kókai iskoláról, az iskola életével kapcsolatban a galériában találhat az alábbi linkre kattintva.